Co obejmuje gwarancja na samochody KIA?
Gwarancja proponowana przez markę KIA Motors to jedna z najdłuższych, a zarazem najkorzystniejszych propozycji na europejskim rynku motoryzacyjnym. Ile trwa, co konkretnie obejmuje i na jakich zasadach funkcjonuje? Dowiedzą się Państwo tego z poniższego tekstu.
Jaki jest okres gwarancji KIA?
Jak już wspomniano, ta koreańska marka może się pochwalić jedną z najdłuższych (a właściwie najdłuższą) gwarancji na rynku europejskim – wszystkie samochody marki KIA objęte są aż 7-letnią gwarancją podstawową. Można z tego wyciągnąć jeden bardzo ważny wniosek – firma KIA Motors jest bardzo pewna jakości swoich samochodów. Całkiem słusznie zresztą – każdy model produkowany jest zgodnie z najwyższymi standardami obowiązującymi w branży i przechodzi rygorystyczne testy wytrzymałościowe.
Trzeba jednak pamiętać, że obowiązuje limit przebiegu kilometrów – podstawowa gwarancja traci ważność po przejechaniu 150 000 km.
Sprawdź ofertę modeli Kia 2022 z 7-letnią gwarancją!
Jak działa i co obejmuje gwarancja KIA?
Marka oferuje swoje słynne już 7 lat gwarancji w standardzie na każdy fabrycznie nowy samochód kupiony i zarejestrowany po 1 stycznia 2010 r. Oferta ta obowiązuje w całej Unii Europejskiej, Szwajcarii i Norwegii oraz na Gibraltarze i Islandii. Bardzo ważną zaletą nowej gwarancji jest również to, że jeśli używany samochód marki KIA zostanie sprzedany przed upływem okresu gwarancyjnego/osiągnięciem limitu kilometrów, gwarancja nadal obowiązuje i przechodzi na kolejnych właścicieli pojazdu. Znacznie podnosi to wartość takiego samochodu oraz bezpieczeństwo transakcji i daje nowemu właścicielowi bonusowe korzyści. Oczywiście warunkiem jest tutaj przestrzeganie wymogów gwarancji przez poprzedniego właściciela.
Aby móc cieszyć się pełną 7-letnią gwarancją (lub do 150 000 km) należy mieć na uwadze kilka ważnych kwestii:
- Gwarancja producenta obejmuje wszystkie wady wykonawcze i materiałowe wykryte w trakcie normalnego użytkowania auta, które mogły powstać jeszcze na etapie produkcji.
- W okresie pierwszych 3 lat nie obowiązuje limit kilometrów – oznacza to, że użytkownik pojazdu może w tym czasie pokonać dowolny kilometraż bez utraty gwarancji. Gwarancja w tym okresie obejmuje także:
- elementy układu przeniesienia napędu – np. dwumasowe koła zamachowe oraz przeguby/osłony gumowe półosi napędowych;
- elementy układu kierowniczego – m.in. osłony gumowe przekładni kierowniczej i końcówki drążków kierowniczych;
- elementy układu zawieszenia – np. tuleje drążka stabilizatora, przeguby kulowe sworzni wahaczy, łączniki drążka stabilizatora i tuleje metalowo-gumowe;
- elementy układu wydechowego + filtr cząstek stałych.
- W przypadku, gdy po upływie 3 lat auto nie przebyło jeszcze 150 000 km, gwarancja nadal obowiązuje na tych samych zasadach.
- Podstawowa gwarancja wygasa po 7 od momentu zakupu samochodu lub po osiągnięciu 150 000 km przebiegu, w zależności, które z nich nastąpi pierwsze. Rozwiązanie to sprawdza się więc zarówno przy częstych, krótkich trasach, jak i intensywnych podróżach – w pierwszym przypadku auto spokojnie może służyć przez pełny okres gwarancyjny, a w drugim można korzystać z niższych kosztów serwisowania w trakcie intensywnego użytkowania pojazdu.
- Gwarancja na niektóre elementy może mieć krótszy okres – jest to jednak zależne od danego modelu. Przykładowymi elementami o krótszej gwarancji są:
- Akumulator – 2 lata/150 000 km
- Części zamienne nabyte i zamontowane w ASO KIA – 2 lata/bez limitu kilometrów
- Fabryczne zestawy audio, centra multimedialne i nawigacja – 3 lata/100 000 km
- Powłoka lakierowa – 5 lat/150 000 km (gwarancja ta dotyczy wyłącznie nadwozia pojazdu).
- To oczywiście jedynie bardzo ogólne zasady, na jakich działa gwarancja producenta – szczegółowe warunki można znaleźć w książce gwarancyjnej danego samochodu.
Dodatkowe zalety umowy gwarancyjnej KIA
Warto wiedzieć, że gwarancja na nowy samochód marki KIA w przypadku niektórych elementów może być nawet dłuższa, zależnie od modelu. Przykładem dłuższej gwarancji jest ta dotycząca perforacji blach nadwozia – okres jej obowiązywania to nawet 12 lat/150 000 km. Przez perforację należy tutaj rozumieć korozję powierzchniową blach nadwozia. Oczywiście warunkiem jej utrzymania jest regularna i terminowa obsługa samochodu w autoryzowanych warsztatach.
Ponadto, od chwili zakupu do pierwszego przeglądu pojazdu marka ponosi pełną odpowiedzialność za wady fabryczne filtrów, żarówek, felg, wycieraczek, tarcz hamulcowych, opon oraz szeregu innych eksploatacyjnych elementów wymienionych w karcie gwarancyjnej auta – ich wymiana w autoryzowanym serwisie będzie całkowicie darmowa. Trzeba jednak pamiętać, że owe bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują usterek tych elementów wykrytych po pierwszym przeglądzie.
Aby móc korzystać z dobrodziejstw gwarancji wystarczy eksploatować samochód zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi i książki gwarancyjnej – pamiętać należy zwłaszcza o konieczności terminowej i regularnej obsługi w autoryzowanym serwisie.
Gwarancja KIA – podsumowanie
Poziom niezawodności pojazdów marki KIA doskonale odzwierciedla długość okresu gwarancyjnego – marka oferuje aż 7 lat gwarancji (lub do 150 000 km przebiegu), co jest ewenementem na rynku europejskim. Co więcej, gwarancja przypisana do samochodu przechodzi też na kolejnych właścicieli pojazdu, o ile nie minął jej okres/limit kilometrów, a poprzedni właściciel przestrzegał jej warunków.
Serdecznie zapraszamy do wizyty w naszym salonie i skorzystania z tej niepowtarzalnej okazji zapewnianej przez markę KIA!