Kia Sportage po liftingu. Król SUV-ów w nowej odsłonie!
Są takie premiery w świecie motoryzacji, na które czeka się z zapartym tchem. Bez wątpienia należy do nich debiut, jakim jest nowa Kia Sportage po liftingu. To model-ikona, który od lat definiuje segment SUV-a, a jego pięć generacji to historia ewolucji, która wyniosła markę Kia na szczyty rankingów popularności w Europie. To samochód, który dla wielu polskich rodzin stał się synonimem niezawodności i stylu. Teraz gdy wiemy, że nowa Kia Sportage trafi do salonów już wkrótce, emocje sięgają zenitu.
Kia Sportage 2025 to nie jest jedynie kosmetyczna korekta. To głęboka, przemyślana modernizacja, która pokazuje, jak nowa Kia podchodzi do rozwoju swoich kluczowych produktów. Ten nowy model jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby kierowców i stanowi ewolucję w stosunku do niezwykle udanego, aktualnego modelu. Zapraszamy do szczegółowej analizy zmian, które sprawiają, że na nowy Sportage po prostu warto czekać.
Nowa twarz lidera – design zgodny z nowym językiem stylistycznym marki
Stylistyka nowej Kii Sportage, ukształtowana przez filozofię designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, w mistrzowski sposób łączy gładkie, opływowe powierzchnie z ostrymi, geometrycznymi liniami. Dzięki temu sylwetka auta jest jednocześnie elegancka i pełna siły, doskonale odnajdując się zarówno w miejskiej dżungli, jak i na otwartych szlakach. Nowe, muskularne zderzaki oraz charakterystyczna osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa nadają przodowi zdecydowanego charakteru. Prawdziwą wizytówką modelu jest jednak spektakularne oświetlenie LED w stylistyce „Star Map”, tworzące niepowtarzalny, futurystyczny podpis świetlny. Nowoczesny wizerunek uzupełniają nowe wzory obręczy kół w rozmiarach 17, 18 i 19 cali, przy czym ekskluzywne wzory zarezerwowano dla dynamicznej wersji GT-Line.
Wnętrze nowej Kii Sportage wita luksusową przestrzenią i minimalistyczną elegancją, wyznaczając nowe standardy w segmencie. Nowa, dwuramienna kierownica oraz przemyślany design deski rozdzielczej z dyskretnie wkomponowanymi nawiewami tworzą czysty, zorientowany na kierowcę kokpit. Jednocześnie Kia mocno podkreśla swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój, wykorzystując ekologiczne materiały. Przykładem jest najwyższej jakości zamsz z mikrofibry Dinamica, produkowany na bazie wody i w ponad 70% z materiałów pochodzących z recyklingu, który w wersji GT-Line pokrywa fotele i panele drzwi.
Ta dbałość o detale idzie w parze z bezkompromisową funkcjonalnością. Sportage oferuje jedną z najbardziej przestronnych kabin w klasie oraz niezwykle pojemny i konfigurowalny bagażnik. Jego pojemność sięga aż 587 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrasta do imponujących 1776 litrów. Dodatkowym atutem w wersji hybrydowej jest podłoga bagażnika o podwójnej regulacji wysokości, co znacznie ułatwia przewóz wyższych przedmiotów.
Wnętrze – luksusowy azyl technologiczny dla kierowcy
Wejdźmy do środka, bo tutaj czeka na nas rewolucja w komforcie i cyfrowym doświadczeniu. Kokpit, jaki ma nowa Kia Sportage, to kwintesencja nowoczesnego minimalizmu, gdzie technologia została płynnie zintegrowana z materiałami najwyższej jakości.
Centrum dowodzenia
Wzrok natychmiast przykuwa potężny, zakrzywiony panel, w którym zintegrowano dwa ekrany, każdy o przekątnej 12,3 cala. Lewy ekran z cyfrowymi zegarami oferuje kilka motywów graficznych, które można dostosować do własnych preferencji lub wybranego profilu kierowcy. Prawy to serce, jakim jest system multimedialny – intuicyjny i szybki, obsługujący bezprzewodowo Android Auto i Apple CarPlay, a nawet dający dostęp do platformy streamingowej z kanału YouTube. Całość uzupełnia czytelny, 10-calowy wyświetlacz przezierny (HUD), który pozwala utrzymać wzrok na drodze.
Jakość i ergonomia
Uwagę zwraca także elegancka, nowa kierownica o dwuramiennej konstrukcji. Przeprojektowano również konsolę środkową, która jest teraz jeszcze bardziej funkcjonalna. Kia udowadnia, że premium nie musi oznaczać kompromisów. Luksusowe materiały znajdziemy nie tylko na fotelach, ale także na poszyciu drzwi. Co więcej, wsłuchując się w głosy użytkowników, ograniczono zastosowanie nielubianego, połyskującego plastiku „piano black”, co zostanie docenione w codziennym użytkowaniu.
Serce samochodu – wszechstronne wersje napędowe
To tutaj nowy Sportage pokazuje swoją największą siłę – wszechstronność. Paleta, jaką tworzą wersje napędowe, została zaprojektowana tak, aby sprostać każdemu stylowi jazdy.
Napęd Spalinowy (ICE)
Dla zwolenników klasycznych rozwiązań przygotowano sprawdzony i wydajny silnik benzynowy 1.6 T-GDI. To idealny wybór dla osób pokonujących zróżnicowane trasy, ceniących prostotę obsługi i szukających optymalnego balansu między dynamiką a kosztami eksploatacji.
Hybryda (HEV)
To uniwersalny mistrz. Zaawansowany układ hybrydowy łączy tu silnik benzynowy z wydajnym silnikiem elektrycznym. Hybryda sama decyduje, kiedy korzystać z którego napędu, odzyskując energię podczas hamowania. Efektem jest niższe spalanie w mieście i fantastyczna płynność, a łączna moc 239 KM gwarantuje świetne osiągi. To doskonały napęd dla tych, którzy chcą być eko i oszczędzać, bez potrzeby ładowania z gniazdka.
Hybryda Plug-in (PHEV)
To najmocniejsza i najbardziej zaawansowana technologicznie opcja w gamie. Hybryda plug-in oferuje aż 288 KM mocy systemowej. Dzięki znacznie większej baterii, którą można naładować z gniazdka, codzienne dojazdy do pracy można pokonywać, wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny. To ogromna oszczędność na co dzień. Nowością w ofercie jest wersja z napędem na przednią oś, która uczyni technologię hybryda plug-in jeszcze bardziej dostępną.
A co z dieslem?
Choć oficjalny komunikat o tym nie wspomina, wiarygodne źródła branżowe donoszą, że w ofercie najprawdopodobniej pozostanie silnik 1.6 CRDi o mocy 136 KM. Byłaby to doskonała wiadomość dla tych, którzy pokonują rocznie dziesiątki tysięcy kilometrów.
Systemy wspomagania kierowcy
Nowy Sportage, tak jak wszystkie modele w gamie Kia, wyposażony jest w pełen pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które działają jak inteligentny drugi pilot, dbając o Twoje bezpieczeństwo na każdym kilometrze.
- Automatyczne hamowanie awaryjne (FCA): System nieustannie czuwa nad sytuacją przed pojazdem. Wykorzystując czujniki i kamerę, aktywnie skanuje drogę w poszukiwaniu potencjalnych zagrożeń, takich jak inni użytkownicy drogi – piesi, rowerzyści czy inne samochody. W razie ryzyka kolizji, system najpierw ostrzeże kierowcę, a w ostateczności sam zainicjuje hamowanie, by zapobiec zderzeniu lub zminimalizować jego skutki.
- Asystent jazdy autostradowej (Highway Driving Assist 2): To nieocenione wsparcie w długich podróżach. HDA 2 nie tylko pomaga w utrzymaniu ustalonej prędkości i bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, ale także aktywnie utrzymuje auto na środku pasa ruchu. Co więcej, system może asystować przy bezpiecznej zmianie pasa (po włączeniu kierunkowskazu) oraz wspomóc w wykonaniu manewru omijania nagłej przeszkody, znacząco podnosząc komfort i pewność prowadzenia.
Technologia – łączność komfort i wygoda
Wnętrze nowego Sportage to prawdziwe cyfrowe centrum dowodzenia, zaprojektowane z myślą o maksymalnej wygodzie kierowcy. Centralnym punktem jest imponujący, zintegrowany kokpit (Connected Car Navigation Cockpit), który tworzą dwa 12,3-calowe, zakrzywione wyświetlacze panoramiczne. To na nich w czytelny i nowoczesny sposób prezentowane są wszystkie kluczowe informacje – od multimediów po dane z systemów wspomagających. Dodatkowo, nowy 10-calowy wyświetlacz przezierny (HUD) projektuje najważniejsze wskazówki nawigacji i alerty bezpośrednio na linii wzroku, pozwalając w pełni skupić się na drodze.
Zapomnij o kablach – łączność w Sportage jest w pełni bezprzewodowa. System obsługuje bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto, a dzięki Kia Connect oraz aktualizacjom over-the-air (OTA), Twój samochód będzie stawał się coraz lepszy z biegiem czasu, bez wizyt w serwisie. Platforma funkcji na żądanie (FOD) otwiera zupełnie nowe możliwości – możesz dodawać gry, oglądać filmy z kanału YouTube przez WebOS lub personalizować wygląd zegarów.
Nowy Sportage inteligentnie ułatwia codzienne życie. Digital Key 2.0 zamienia smartfon w kluczyk do auta, który możesz bezpiecznie udostępnić rodzinie. Funkcja Kia In-Car Payment pozwala wygodnie opłacić postój z poziomu ekranu samochodu, a hotspot Wi-Fi 4G LTE zapewni internet nawet pięciu urządzeniom na pokładzie. O idealną trasę dba nawigacja Connected Routing, która analizuje ruch w czasie rzeczywistym.
Komfort i bezpieczeństwo uzupełniają rozwiązania klasy premium. O doskonałe doznania muzyczne dba wysokiej jakości sprzęt audio renomowanej firmy Harman Kardon. Parkowanie i manewrowanie stają się dziecinnie proste dzięki Monitorowi Surround-View, który oferuje widok 3D 360 stopni na otoczenie auta z lotu ptaka. Na tunelu środkowym znajdziesz łatwo dostępną bezprzewodową ładowarkę do telefonu oraz innowacyjny, wielofunkcyjny panel dotykowy do intuicyjnej obsługi klimatyzacji i multimediów.
Nowa Kia Sportage – dane techniczne
Wymiary zewnętrzne (mm)
- Długość: 4540 mm
- Szerokość*: 1865 mm
- Wysokość: 1645 mm
- Rozstaw osi: 2680 mm
- Zwis przedni: 930 mm
- Zwis tylny: 930 mm
- Prześwit: 170 mm
* bez lusterek
Wymiary wnętrza (mm)
- rząd
- Na wysokości głowy: 1008 mm
- Na nogi: 1052 mm
- Na wysokości ramion: 1461 mm
- Na wysokości kanapy: 1392 mm
- rząd
- Na wysokości głowy: 998 mm
- Na nogi: 996 mm
- Na wysokości ramion: 1414 mm
- Na wysokości kanapy: 1366 mm
Pojemność bagażnika (litry)
Za 2. rzędem (VDA)
- ICE: 562 l
- HEV: 587 l
- PHEV: 540 l
Po złożeniu oparcia
- ICE: 1751 l
- HEV: 1776 l
- PHEV: 1715 l
Pojemność zbiornika paliwa (litry)
- ICE: 54 l
- HEV: 52 l
- PHEV: 42 l
Zespoły napędowe
Sportage ICE (benzynowy)
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI)
- 6-biegowa przekładnia mechaniczna lub 7-biegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami (7-DCT)
- Napęd na przednie koła (FWD) lub napęd na cztery koła (AWD)
- Maksymalna moc 150 / 180 KM
Sportage HEV (hybrydowy)
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI)
- Przekładnia automatyczna (6AT)
- Napęd na przednie koła (FWD) lub napęd na cztery koła (AWD)
- Maksymalna moc 239 KM (łącznie)
Sportage PHEV (hybrydowy plug-in)
- 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI)
- Przekładnia automatyczna (6AT)
- Napęd na przednie koła (FWD)* lub napęd na cztery koła (AWD)
- Maksymalna moc 288 KM (łącznie)
* – nowość
Kiedy w salonach?
Wiemy, że po tej dawce informacji, pojawia się jedno pytanie: kiedy będzie można zobaczyć to cudo na żywo? Produkcja w słowackiej fabryce w Żylinie rusza pełną parą. Oto harmonogram pojawiania się poszczególnych wersjach napędowych w naszych salonach:
- Wersja spalinowa (ICE): III kwartał 2025 roku.
- Wersja hybrydowa (HEV): IV kwartał 2025 roku.
- Wersja hybrydowa plug-in (PHEV): I kwartał 2026 roku.
Kia Sportage po liftingu to samochód kompletny, który podnosi poprzeczkę w swojej klasie jeszcze wyżej. To dowód na to, że nawet ikonę można udoskonalić.
Bądźcie z nami w kontakcie! Śledźcie naszą stronę i profile w mediach społecznościowych, aby jako pierwsi dowiedzieć się o cenach i terminach jazd testowych. Gwarantujemy – jest na co czekać!